Velika prašina podigla se oko jednog detalja, kada je 2008. godine obelodanjeno kako će izgledati nove lične karte građana Srbije.
Najviše polemike izazvao je kontroverzni lik žene sa bakljom u ruci na prednjoj strani lične karte, jer je podsećao na Kip slobode u Njujorku.
Objađšnjenje zvaničnika na primedbu građana da simbole uvoze, bilo je da na slici nije reč o Kipu slobode, već o skulpturi koja se nalazi na krovu zgrade Vlade Srbije u Nemanjinoj.
Međutim, sličnst ovih dveju figura nikako nije zanemarljiva, a ni slučajna, Da su zvaničnici malo približnije govorili o sličnosti ovih figura, morali bi razotkriti i to da su obe “masonski potpis”, piše Kurir.
Za skulpturu “Sloboda osvetljava svet”, poznatiju kao Kip slobode, zna se da su ga francuski masoni 1886. godine poklonili braći u novoj državi, inicijator postavljanja ove naše žene s bakljom, rad vajara Đorđa Jovanovića – nepoznato je. Ali njeno postojanje nije čudno…
Iste, 1926. godine, kad je počela i njena gradnja – prvobitno je bila namenjena Ministartvu finansija – u Palmotićevoj broj 2 otpočelo je zidanje Ministarstva pošta. Masonski simboli na njoj su brojni i nimalo skriveni. Vrh zgrade, u svoje vreme najviše u ovom delu grada, ukrašen je naizmeničnim trouglovima i viskovima, a cela ograda sastoji se od isprepletenih simbola šestara, viska i trougla. Ako se setimo da je 1926. godine u Beogradu bio održan kongres svih najvažnijih masonskih loža, onda ovo isticanje masonskih simbola na zgradama ministarstava finasija i pošta nimalo ne čudi…
Zgradu Palmotićevoj ulici projektovao je Momir Korunović, ali se njegovim još uspešnijim delom smatra zgrada Palate pošte broj 2 (dnas je to “Pošta broj 6”) kod Železničke stanice, čija je gradnja počela dve godine kasnije. U nemačkom bombardovanju 1941. i savezničkom 1944. godine, njena fasada je znatno oštećena, a nove vlasti posle rata nisu htele da je obnove, jer je su je smatrale “buržoaskom i kitnjastom”. Tako smo dobili ružnu i bezličnu zgradu koja traje do današnjih dana.
Zapisi i fotogrfije, međutim, svedoče da je i ova Korunovićeva palata u svoje vreme bila iskićena masonskim simbolima. Istoričari umetnosti danas tvrde da je Korunović “inspiraciju crpeo iz srpsko-vizantisjkog graditeljskog nasleđa” i da je “tragao za korenima nacionalnog graditeljskog stila”.
(Kurir)