Светски дан туризма 2020. који се ове године обележава темом “Туризам и рурални развој” затиче цео свет у тренутку кризе без преседана.
Све земље света, укључујући и Србију, дочекују га са великим економским губицима, насталим као последица пандемије која је зауставила путовања готово у потпуности.
Управо због тога је обележавање Светског дана туризма у његовој 40 година дугој традицији ове године важније него икада, јер истиче значај туризма за светску економију и скреће пажњу на милионе радних места која су угрожена. Такође, ставља у први план значај туризма за руралне средине, обзиром на то да је управо у тим срединама туризам главни покретач за развој и очување културног и природног богатства и покретач за интеграцију људи из руралних средина на првом месту младих људи и жена у циљу њиховог материјалног оснаживања.
Криза изазвана Цовид-19 је зауставила међународни туристички промет, и тиме изазвала озбиљне економске последице, али је показала и значај домаћег туризма нарочито у руралним срединама. Овај тренд се може видети и у Србији, јер су домаћи туристи тражили одмор у природи и најчешће се одлучивали за боравак у руралним подручјима, планинама, бањама, околини језера или река. Према прелиминарним резултатима, после вишемесечног пада туристичког промета, у августу се бележи раст од преко 25% у доласцима домаћих туриста у Србији. У већини туристичких дестинација ван градова, тражио се кревет више, док су туристички локалитети забележили значајан пораст броја улазница у односу на август претходне године. Овакав резултат показује да одмор у руралним срединама, боравак и активности у природи постају све траженији вид одмора и у нашој земљи.
Туристичка организација Србије се ове године, због актуелне епидемиолошке ситуације, одлучила да Светски дан туризма обележи на другачији начин, тако што ће на свом сајту www.srbija.travel објавити анкету под називом “Коју сте Ви авантуру изабрали овог лета?” Циљ ове анкете је да прикупимо утиске домаћих туриста о дестинацијама у Србији и уважимо њихове сугестије ради даљег унапређења туристичке понуде.