Владика Николај Велимировић говорио је о пет рана Исуса Христа које је задобио распет на крсту. У форми обраћања једној девојци он објашњава њихово значење.
“Пишеш ми, да си чула од старих жена неку “бајку” о пет рана Исусових, па питаш, како је та бајка постала?
Авај, кћери, питај Нови Завет! Авај, Срби, не срамотите се пред небом и земљом непознавањем вере своје! Оставите на страну сва друга учења и читања док прво не научите оно што је најважније и најспасоносније. Прво долази наука о вери, па онда остала учења. У Енглеској свак чита Свето Писмо Божје. И државници и политичари и књижевници и обични радници труде се увек да своје говоре, беседе, чланке, књиге, посоле речима из Светога Писма. Да божанским речима потврде и украсе своје људске речи као дијамантима ђердане од стакла.
А пет рана Исусових нису речи него страшна стварност. Зато их треба боље знати него и речи.
Две ране на рукама, две ране на ногама, једна у ребрима. Свих пет рана од црнога гвожђа, још од црњег греха људског. Прободене руке, које су благосиљале. Прободене ноге, које су ходиле и водиле јединим правим путем. Прободене прси, које су из себе пресипале огањ небеске љубави у охладнеле прси људске.
Допустио је Син Божји, да се њему железом прободу руке због греха многих руку – шуме од руку – које су убијале, крале, палиле, грабиле, замке правиле, насиље чиниле. И да се Њему прободу ноге због греха многих ногу – шуме од ногу – које су на зло ходиле, невиност заводиле, правду гњетале, светињу прљале, доброту топтале. И да се Њему прободу прси због многих окамењених срца – камењака од срца – у којима се рађала свака злоба и свако безбоштво, и хулне помисли, и скотске жеље; и у којима су се кроз све векове ковали паклени планови брата против брата, суседа против суседа, људи против Бога.
Прободене руке Исусове – да се свачије руке исцеле од грешних дела.
Прободене ноге Исусове – да се свачије ноге одврате од грешних путева.
Прободене прси Исусове – да се свачије срце опере од грешних жеља и мисли.
Kад је грозни Kромвел, диктатор Енглеске, почео одузимати имања од манастира а манастире затварати, пошла је по енглеској земљи једна хучна литија од неколико стотина хиљада људских бића у знак народног негодовања. Напред су ношени барјаци са натписом: пет рана Исусових, и певане су духовне песме и служене службе Божје по пољима. Уплаши се грозни диктатор веома; и више се уплаши од оних барјака него ли и од чега другог; па се умери у насиљу своме. Пет рана Исусових нека те науче, девојко, да прикујеш пет својих чула за живога Бога.
Пет рана Исусових – пет извора крви пречисте, којом је окупан род људски, освећена земља. На тих пет извора истекла је сва крв Праведника, све до последње капи. Чудотворни Господ, који је знао умножити хлеб, и са пет хлебова нахранити 5.000 гладних, умножава непрестано ту пречисту крв Своју, те њоме храни и поји на хиљаде олтара многе милионе верних. То је Света Причест, кћери Исусова.
На Велики Петак прислони се душом уз пресвету Богомајку под Kрстом, да би и тебе окупала она животворна крв из пет рана Исусових. Да би очишћене и оживљене душе могла у Недељу, са Мироносицама, весело узвикнути: Христос васкрсе!”
Балкан башта