У 240 школских установа и Србији од 1. септембра наступају драстичне промене.
Малишани који похађају осмолетке на часове ће ићи само у једној смени, а након наставе остајаће у школама у периоду од 12.30 до 16.30 како би учествовали у добро осмишљеним активностима, најавио је министар просвете Младен Шарчевић.
У плану је и да овај концепт зажививи у свим основним и средњим образовним установама за пет година.
Kако је он појаснио, идеја је да се ученицима понуде добро осмишљене активности након редовне наставе, али тако да своје време после редовне наставе користе у функцији развоја.
– У тај пилот-пројекат улази укупно 240 школа у Србији из свих школских управа. Наравно, деца ту добијају највише – учење у школи под надзором наставника, више спорта, а водиће се рачуна и о њиховој исхрани. Такође, ђаци ће имати око 50 различитих садржаја, што ће смањити насиље у школама, биће безбеднији. Ученици ће уз све то имати и више информатике. Са друге стране, наставници ће добити посао, што је добро, јер због пада наталитета у Србији и затварања школа они су остајали без посла – објашњава све предности новог концепта наставе министар Шарчевић.
Према његовим речима, водило се рачуна и о родитељима ученика
– Они ће бити безбрижнији јер се њиховој деци нуди све што сам навео и они ће у сваком моменту знати да су деца под будним оком наставника и другог особља у школама. Предвиђено је да се до 2030. године ова нова стратегија уведе у све школе у Србији. Ми се надамо да ће то бити могуће остварити већ за неких пет година, зато што је потребна градња за неке школске објекте – навео је Шарчевић за Kурир и додао да ће овај пројекат прво почети да се примењује у основним школама, а потом и у средњим.
Како наглашавају из Министарства, овај пројекат има за циљ да помогне родитељима.
– Примера ради, данас много родитеља ради од девет до 17 часова, а док дођу с посла кући, то је већ 18 часова. Дете је, по садашњем концепту, школу завршило већ око 13.30 часова и оно самује до 18 сати. Ми желимо да то време искористи да ради домаћи задатак, да учи страни језик, да се бави спортом, свира инструмент, да стиче предузетничке вештине у ученичкој задрузи и слично – појаснили су у ресорном министарству.
Пројекат је намењен школама које могу да обезбеде неопходне услове – простор, кухињу или, ако је немају, да обезбеде кетеринг.