Thursday, April 10, 2025
NaslovnaZanimljivostiPreduzetništvoImate savršenu poslovnu ideju? Predstavljamo vam  devet koraka koje morate preduzeti da...

Imate savršenu poslovnu ideju? Predstavljamo vam  devet koraka koje morate preduzeti da biste je pretvorili u stvarnost

Pala vam je napamet fenomenalna  ideja za vaš posao. Već mesecima vam se vrti u glavi, i osećate da je to nešto posebno. Razmišljate: “Kad bih samo mogao/mogla da uspem” ili “Kad bi mi samo neko dao novac da to ostvarim!”

Pogodite? Niko vam neće dati vreću para. Ali dobra vest je to da vam ne treba vam ničiji novac.

Držite se sledećih koraka:

  1. Potvrdite svoju ideju

Najbolji način da potvrdite svoju poslovnu ideju je da pitate ljude za njihovo mišljenje o tome. Ne tražite novac ili ulaganje. Pitajte ih za konkretne povratne informacije. Na primer, ako želite da otvorite novi restoran, pitajte ih kakvu hranu vole da jedu u restoranima i u koje najčešće idu. Dobićete bolje rezultate ako se fokusirate na jedan po jedan određeni deo vašeg poslovanja umesto da ih pitate da li bi koristili ceo vaš proizvod ili uslugu — to im omogućava da daju detaljnije odgovore bez osećaja preopterećenosti.

2. Napišite poslovni plan i poslovni model

Zapisivanje vaših ideja i planova ne samo da vam pomaže da razjasnite šta želite da uradite, već vam takođe omogućava da se uverite da u vašem planu nema rupa. Evo šta treba da uključite:

  • Opis vašeg poslovanja, uključujući njegovu misiju i ciljeve
  • Opis ciljnog tržišta za vaš proizvod ili uslugu
  • Opis konkurencije u vašoj industriji
  • Opis kako će kupci saznati za vaš proizvod ili uslugu
  • Koliko je sredstava potrebno za početne troškove i tekuće troškove

3. Razgovarajte sa svojim potencijalnim kupcima

Da biste svoju poslovnu ideju sproveli u delo, morate razgovarati sa svojim potencijalnim kupcima. Tako je — sve počinje razgovorom. Kada kreirate novi proizvod ili uslugu, ne možete pretpostaviti da će se potrebe vaših kupaca uskladiti sa vašima, jer možda neće. Morate direktno razgovarati sa potencijalnim kupcima i pitati ih šta žele i koliko bi bili spremni da plate za to.

4. Razvijte prototip

Ako imate odličnu ideju za proizvod ili uslugu, ali želite da znate da li će ga ljudi kupiti pre nego što uložite vreme i novac u njegovu izradu, potrebno je da napravite prototip. Prototip je radni model vaše ideje koji vam omogućava da vidite da li sve funkcioniše, šta treba preraditi i kako biste je mogli poboljšati. Na primer, ako želite da budete slobodni pisac, napišite nekoliko primera članaka i ponudite ih besplatno nekim klijentima. Ako planirate da pokrenete posao sa proizvodnjom hrane, napravite jedno ili dva jela i prodajte ih na jednom ili dva događaja. Takođe možete da koristite alatke kao što su Google Trends ili SurveyMonkey da biste videli koje su ideje najpopularnije kod kupaca pre nego što pokrenete svoje poslovanje.

5. Razumevanje pravnih okvira i registracija vašeg poslovanja

Za registraciju poslovanja u Srbiji zadužena je Agencija za privredne registre (APR). Raspitajte se da li je najbolje da to bude preduzentička agencija, društvo sa ograničenom orgovornošću ili neki drugi oblik. Svaki tip ima svoje prednosti i nedostatke i pogodan je za različite tipove kompanija. Kada utvrdite koja vrsta firme je prava za vaše poslovanje, moći ćete da je registrujete u APR-u.

6. Finansiranje i investitori

Iako ne propadaju svi startupi, oni koji to rade obično prave jednu od dve greške. Prvo, ponestane im novca pre nego što razviju tržište za svoj proizvod ili uslugu; drugo, ne uspevaju da ubede investitore da im daju novac u zamenu za udeo u vlasništvu . Najbolji način da izbegnete ove greške je da pokažete da će ljudi želeti vaš proizvod ili uslugu dovoljno da za to plate.

7. Izgradite svest o svom proizvodu ili usluzi

Pre nego što započnete svoju poslovnu ideju, izgradnja svesti i kredibiliteta kod potencijalnih kupaca je od suštinskog značaja. Počnite tako što ćete napraviti veb stranicu, profile na društvenim mrežama i mejling listu. Obratite se ljudima koji vam mogu pomoći da dobijete povratne informacije o vašoj ideji; gde postoji dovoljna potražnja za njim u vašoj oblasti. Postoji mnogo načina da počnete bez trošenja velikog novca na marketinške materijale ili reklamne kampanje. Za početak pogledajte  blogove Neil Patel-a da biste započeli.

8. Angažujte saradnike

Ono što će vam sigurno trebati je knjigovođa, a u zavisnosti od biznisa i neko za korisničku podršku, prodaju, marketing…

9. Istražite konkurenciju

Ako imate briljantnu poslovnu ideju, trebalo bi da se potrudite da je sprovedete u delo — ali evo još jednog saveta: pre nego što pokrenete sopstveni posao, obavezno istražite kakva je konkurencija. Da li postoji proizvod ili usluga sličan vašem? Ako je tako, pogledajte strategije oglašavanja i marketinga. Nemojte krasti njihove ideje, već se inspirišite njima i smislite šta vama odgovara, jer je svaki posao jedinstven.

Tekst je objavljen u okviru projekta “Veštine preduzetništva: Edukacija za primenu novih tehnologija i savremenih načina upravljanja biznisom”

Sekretarijat za privredu

 

RELATED ARTICLES

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovdje unesite svoje ime

Most Popular

Recent Comments