Prvi serijski ubica na ovim prostorima, bila je, verovali ili ne, baba Anujka!
Skoro pola veka ceo južni Banat je strahovao i na sam pomen imena baba Anujke.
Baba Anujka je poreklom Rumunka, a živela je u Vladimirovcu, selu između Vršca i Beograda, kao kći bogatog paora. Vladimirovac je početkom 20. veka nosio naziv Petrovo selo. Anujka je, po želji svog oca, bila vrlo obrazovana žena za to vreme.
Priča o Baba Anujki počinje sa jednom biljkom u narodu poznatom kao đavolja trava!
Ova biljka poznata je širom planete! Neki joj se dive, a neki strahuju od nje! Kod Indijanaca ona je korišćena za izazivanje halucinacija i u lekovite svrhe, dok je na drugim mestim koriste za izazivanje abortusa ili ubijanje.
Ova biljka se, ne bez razloga naziva demonskom biljkom! Njome su mazali vrhove strela u bojevima, a poznata je i pod imenom Tatula.
O tome koliko je baba Anujka bila vešta trovačica govori i činjenica da je o njoj napisana i knjiga u kojoj je opisana kao jedna od najpoznatijih trovačica na svetu.
Anujka di Pištonja (1837 – datum smrti nije poznat) bila je najveća banatska vračara-trovačica.
Govorila je da je kao mala bila teško bolesna, zapadala je u čudna stanja zbog kojih su mnogi dolazili da je posmatraju.
Često su joj govorili da će kad poraste biti vračara.
Naravno, to se i obistinilo.
Kasnije su je svi znali kao vračaru. Njeni saradnici bi išli po banatskim selima i tražili mesta gde vlada nesloga i bolest i preporučivali babu čija Đavolja voda može rešiti sve probleme.
Zbog te vode, po priznanju mnogih, ljudi su umirali u najvećim mukama.
U knjizi posvećenoj jedinoj ženi serijskom ubici sa jugoslovenskih prostora, Šimona A. Đarmatija piše:
– Tražila je od svojih klijenata da joj donesu jednu crnu i jednu belu kokošku, torbu pepela, trica, bosiljka i tamjana. U misterioznoj tišini svoje mračne sobice i u dimu tamjana, ona je razbacivala oko sebe pepeo i trice, šaputala neke tajanstvene reči. Na kraju je spremila jednu bocu napunjenu čistom vodom. Najzad bi uzimala jedno malo zvonce i tri puta bi zazvonila. To je bilo “sporazumevanje sa đavolom”.
Ona je navodno rešavala brojne bračne, imovinske probleme, uz silu nečastivog, a imala je mnogo saradnika, i to najčešće među rođacima žrtava.
Baba Anunka je mogla da tačno da pedvidi dan kada će umreti onaj kome je njena voda namenjena.
O njenoj veštini trovanja govori i to da je meru otrova dozirala uvek tačno prema telesnoj težini onoga kome je otrov namenjen. Kaže se da kada bi neko došao po rešenje kod nje, prvo što bi pitala bilo je: koliko je težak taj problem (misleći na osobu).
Svoju đavolju vodicu naplaćivala je od 2 do 5 hiljada dinara, a misteriozne smrti ostajale su misterija jer su rođaci, koji su sami naručivali smrti svojih bližnji, uglavnom odbijali istrage i obdukcije.
1928. godine uhapšena je Anujka, a sve je pokrenuto smrću jednog imućnog udovca.
Suđenje baba Anujke izazvalo je mnogo pažnje i interesovanja.
Izbegavala je da odgovara na nezgodna pitanja, pokazivala je visprenost, vadila se na teško detinjstvo.
Za saučesništvo u ubistvima osuđena je na 13 godina.
Iz zatvora su je oslobodili nemački vojnici. Vratila se u svoje selo, gde je i umrlau svojoj 104. godini.
No i nakon njenog nestanka, svaka sumnjiva smrt vezala se za nju, i njenu mešavinu tatule, žive i arsenika, kojom je usmrtila desetine.